Vraždiaca mašinéria NATO v Líbyi (2. časť: Médiá a propaganda)

Autor: Jaroslav Rapčan | 2.11.2011 o 9:10 | (upravené 2.11.2011 o 9:57) Karma článku: 6,07 | Prečítané:  559x

Tento článok poukáže na to, akým spôsobom sa médiá podieľali a podieľajú na páchaní zločinov v Líbyi, ako manipulujú verejnou mienkou a v konečnom dôsledku ako sa ľuďom dennodenne vysmievajú rovno do očí.



Najprv stručne ako asi funguje také zahraničné spravodajstvo napr. slovenských medií... Veľmi jednoducho, na to aby ste boli novinárom, ktorý má na starosti správy zo zahraničia, potrebujete poznať dve klávesové skratky Ctrl+C a Ctrl+V. Angličtina je výhodou, vtedy ak sa vám občas chce, môžte preložiť nejaký článok v inom zahraničnom periodiku a zverejniť ho. To ale zvyčajne je práca tlačovej agentúry. Preto zahraničné spravodajstvo slovenských "nezávislých" medií pozostáva zväčša iba z okopírovaných správ tlačových agentúr (TASR, SITA). Na to, aby ste pracovali na príslušnej pozícii v TA, by ste mali ovládať aspoň jeden cudzí jazyk (najrozšírenejšia je angličtina), to aby ste dokázali niečo preložiť z iných mienkotvorných zahraničných medií a TA (i keď Google Translator tiež postačuje, chyby a nezmysly spôsobené takýmto prekladom sú v tej záplave iných nezmyslov a klamstiev irelevantné, mnoho čitateľov naučených všetko nekriticky prijímať, si ich ani nevšimne). Robotník, ktorý takto kopíruje správy, má dopredu stanovené odkiaľ presne má kopírovať, takže sa touto dilemou nemusí zaoberať. Tu sa dostávame k bodu, odkiaľ ziskávajú informácie tieto zahraničné média. Väčšina znovu iba kopíruje od tej menšiny, ktorá vysiela svojich zamestnancov do príslušnej destinácie, v tomto prípade do Líbye, prípadne si správy jednoducho vymyslí. Do Líbye bolo vyslaných viac spravodajcov, avšak len tí pracujúci pre "západné" médiá sú dôveryhodní a pravdovravní, ako sme sa mohli presvedčiť už veľakrát v minulosti. Takže slovenské médiá a TA preberajú správy výhradne od týchto jedincov. Títo spravodajci sú tí najlepší z najlepších, čokoľvek výjde z ich úst alebo emailu sa behom pár minút vyššieuvedeným postupom ako vírus rozšíri takmer do celého sveta (a neskôr do učebníc dejepisu) a tak ľudia po celom svete môžu spoznať pravdu.

Hneď na úvod sme informovaní o nepokojoch v Líbyi a úteku Kaddáfiho do Venezuely, Líbya je v zmätku, zvyšok sveta v pohode. Neskôr sa ukáže, že sa jednalo o klamstvo s cieľom vyvolať v Líbyi práve ten zmätok, ale nevadí, na všetko sa hneď zabudlo, propaganda pokračovala.
V zápätí nás Al Jazeera (to je prozápadná TV so sídlom v Katare, Katar je Západom podporovaná arabská minikrajinka na arabskom polostrove s nadštandardnými vzťahmi s USA, ktorá hneď od začiatku bola vo vojne s Líbyou) informuje o násilne potlačených protivládnym demonštráciách proti Kaddáfimu zverejnením videa, v ktorom však vystrihli časť, v ktorej jeden z demonštrantom držal zelenú vlajku. Ten asi celý pomýlený išiel tiež demonštrovať proti Kaddáfimu mávaním jeho vlajky. Ešte je tu samozrejme možnosť, že sa o žiadnu protivládnu demonštráciu nejednalo. Ako som už v inom článku uviedol, cez Wikileaks sa prevalilo, že riaditeľ Al Jazeery spolupracoval so CIA a tak odstúpil, TV je navyše vlastnená štátom Katar, takže asi toľko k dôveryhodnosti. 
V Tripolise mali byť demonštrácie proti Kaddáfimu násilne potlačené s použitím lietadiel. Dôkaz? Žiadny. Akurát tvrdenia organizácie pre ľudské práva LLHR, prepojenej na FIDH. A akoby náhodou LLHR pozostáva aj z členov NTC, ktorí poskytli informácie o zločinoch, ktorých sa mal dopustiť Kaddáfi. Viac tu: [1/2, 2/2] Na základe týchto tvrdení bol vydaný zatykač Medzinárodným trestným súdom v Haagu (ICC) na Kaddáfiho a bola prijatá rezolúcia OSN a následne začaté bombardovanie obyvateľov Líbye. Takže vidíme, kto ovláda ICC aj OSN. Súhrn: Zločincom stačilo zriadiť organizáciu pre ľudské práva, následne cez ňu a svoje médiá vypustiť klamstvá o zabíjaní "mierumilovných demonštrantov" a hroziacej genocíde a prevrat za pomoci bômb sa mohol začať.
Ruská armáda inak vydala aj stanovisko, že situáciu v Líbyi monitorovali cez satelity a žiadne známky, žeby došlo k leteckým útokom na obyvateľstvo nezaznamenala. Je ale jasné, keby také dôkazy existovali, už by ich bol plný internet. Kaddáfi koniec-koncov vyzval, aby krajiny poslali do Líbye tímy na prešetrenie a zozbieranie dôkazov, či k tomu naozaj došlo, toto NATO odmietlo. Ale poďme ďalej.

21.8.2011 - Al Jazeera zverejnila video, ako rebeli dobyli Tripolis



Čo na videu vidíme, je napodobenina Green Square (Zelené námestie) v Tripolise, vybudovaná v Katare. Viď napr. čas 1:27 a "vchod" do ulice, ktorý je v skutočnosti len nepodarený obrázok. Pre porovnanie pozri toto alebo tento obrázok.

Cieľom bolo podlomiť miestne obyvateľstvo a vyvolať paniku, Líbyjčania boli však o tomto podvode včas informovaní. Túto lož priznal aj dosadený vedúci prechodnej rady Abdul Jalil. Vysvetlenie? Cieľom tohto klamstva bolo oklamať členov Kaddáfiho armády a morálne podporiť rebelov. Pochválil sa, že ako následok ďalších 11 krajín akceptovalo túto prechodnú "vládu" (NTC). (ďalší hollywood, tentokrát v podaní SkyNews). Tiež viď toto a pre zaujímavosť aj toto. Hoci tento podvrh bol preukázaný a známy, v našich médiách o tomto hollywoode nič nebolo jedoducho preto, pretože sa ruka v ruke so slovenskou vládou (TASR) podieľajú na tejto odpornej propagande.
Tiež sme boli všetci informovaní o zajatí Kaddafího synov, čo sa ukázala ako ďalšie klamstvo. Do hotela s novinármi sa totiž následne dostavil jeden z nich, Saif Al-Islam. Okrem iného vysvetľoval, čo NATO robilo - snaží sa blokovať akúkoľvek komunikáciu v Líbyi (vrátane TV vysielania), rozosiela Líbyjčanom smsky, začali mediálnu vojnu s cieľom zastrašiť Líbyjčanov, pri Tripolise sa vylodili ozbrojené jednotky s cieľom v meste vyvolať chaos... Tu je ďalšie jeho zaujímavé interview.

Tu si môžme pozrieť 2 názorné ukážky reportáží "nezávislých" reportérov, obidve posádky boli zhodou okolností napadnuté krvilačnými Kaddáfiho jednotkami. Pozrime sa:



Táto je dychvyrážajúca:



Po "oslobodení" Tripolisu vypustili toto:



Tá istá oslava z iného pohľadu: 



V čase 3:58 je evidentné, že tam niečo chýba, a že sa jedná o to isté katarské námestie.

A prečo v médiách neukázali túto demonštráciu z 1.7.2011? Prečo v máji neinformovali o stretnutí lídrov všetkých líbyjských kmeňov v Tripolise, kde sa zhodli, že stoja pevne za Kaddáfim (nebolo to vari demokratické)? Odpoveď je jasná.

No v Líbyi je/bolo ale aj niekoľko nezávislých reportérov, ktorých západné média ignorujú, tu je napr. Lizzie Phelan o situácii v Tripolise 21.8.2011.

Tu je jej reportáž po humanitárnom bombardovaní mestečka Zlitan:



Tu tiež (české titulky):


(chyba v preklade - má byť 250 namiesto 2500, neskôr 900 namiesto 9tisic + 22.srpna namiesto 21.srpna)

Tu je ďalšia reportáž ako informovali médiá a aký bol skutočný stav v Líbyi, ako NATO úmyselne bombarduje a ostreľuje civilné obyvateľstvo; spomínané stretnutie 2000 lídrov líbyjských kmeňov, ktorí sa odmietli podriadiť teroristom:



celá reportáž: 1/2, 2/2. Tu tiež ďalšia podobná.

Ďalším takým reportérom, ktorý bol v Líbyi do konca augusta, je Kanaďan Mahdi Nazemroaya. Niektorých žurnalistov označil skôr za nastrčených agentov. Tak iba krátke zhrnutie, o čom informoval:
[video]: Mienkotvorné média zavádzajú, nezávislí reportéri sú zastrašovaní a vyhrážajú sa im.
21.8.2011 [video]: NATO neustále bombarduje civilnú infraštruktúru, chcú vytvoriť v Tripolise paniku a chaos; sú tam rozmiestnený ostreľovači; NATO bombarduje nemocnice, stanovištia zriadené na ochranu civilistov ovládané dobrovoľníkmi; niektorí reportéri odovzdávali NATO informácie, kde sa tieto stanovištia nachádzali, nasledovnú noc boli bombardované.
[video]: Celú noc nemohli spať, kvôli intenzívnemu bombardovaniu zameranému uvoľniť ozbrojeným gangom vstup do mesta. Tiež hovorí, že NATO doslova zahájilo ofenzívu, a vôbec nechráni civilistov.
31.8.2011 [video]: keď bol už na Malte hovorí, že aj na Malte boli protesty proti agresii v Líbyi, povedali mu, že Malta bola prinútená Britániou a USA stať sa ich základňou. Dodal, že v Tripolise NATO útočilo na protestujúcich ľudí so zelenými zástavami; tiež hovorí, že Kaddáfi mal stále silnú podporu. 
[video]: reportáž po návrate do Kanady, kde zhrnul dianie v Líbyi - NATO veľmi intenzívne bombarduje Líbyu, vrátane obytných štvrtí a nemocníc; psychologická vojna cez média s cieľom vytvoriť paniku; keď odchádzal z Tripolisu (na konci augusta), stále sa na Green Square strieľalo a bojovalo (tu dodávam, že v tom čase sme boli médiami informovaní, že rebeli majú Tripolis už niekoľko dní pod kontrolou); NATO bojuje proti civilnému líbyjskému obyvateľstvu. 
Snažil som sa iba v skratke opísať o čom rozprával na tých videách, pochopiteľni najlepšie by bolo si ich celé vypočuť.

22.8.2011: Taktiež reportér Thierry Meyssan bol v Tripolise. Tiež mal reči o amerických špiónoch v hoteli, ktorí sa vydávali za novinárov. Počas prvej noci bombardovania Tripolisu bolo zabitých cca 1300 ľudí a 5000 zranených v nemocniciach.
Cynthia A. McKinney je bývalá členka US kongresu, ktorá dianie v Líbyi opísala ako "NATO terror", tu je jedna z reportáží, kde rozpráva o propagande, bombardovaní univerzity, zranených atď. Podobné správy prinášal aj venezuelský reportér ... Všetci títo reportéri sa zhodujú v jednom, že NATO nechráni, ale terorizuje miestny národ. A zábery, ktoré prenikli z Líbye im dávajú za pravdu, o tom nabudúce. 

Nedá mi ešte nepoukázať na nový a veľmi kvalitný dokument pod názvom "Exposure: Gaddafi and the IRA", ktorý mal poukázať na spoluprácu Kaddáfiho-teroristu s Írskou republikánskou armádou. V tomto dokumente použili producenti zábery ako teroristi zostrelili helikoptéru so slovami, že sa jedná o "vlastnú nahrávku teroristov z roku 1988". V skutočnosti išlo o zábery z počítačovej hry (čas 00:38)... Ako vidieť, médiá majú ľudí za totálnych hlupákov a neštítia sa im pred oči predhodiť už naozaj čokoľvek.

...pokračovanie nabudúce...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Bugár

Maďarskú menšinu reprezentujú od roku 1989 tie isté tváre.


Už ste čítali?